FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    Motivarea Muncii


Motivarea muncii,

satisfacţia care lipseşte lucrătorilor din căile ferate

 

Cea mai mare parte a lucrătorilor din căile ferate sunt nemultumiţi de lipsa satisfacţiei la locul de muncă şi de realizările lor profesionale, asta din cauza lipsei motivaţiei muncii, care poate fi salarială sau profesională. Nemulţumirile se datorează următoarelor cauze:

  • īncărcarea forţată a fişelor posturilor pe care le ocupă. Īncărcarea fişei cu responsabilităţi care nu au legatură cu funcţia de īncadrare;

  • rutina de la locul de muncă. Lipsa alternativei pentru majoritatea funcţiilor de la calea ferată, din această cauză scade nivelul de performanţă;

  • absenţa programelor de modernizare a locurilor de muncă. Multe locuri de muncă au rămas la nivelul anilor 1970, fondurile alocate an de an īn BVC īn acest scop nu acoperă necesarul;

  • existenţa īn cadrul companiilor a unor siteme de apreciere şi recunoaştere bazate pe criterii subiective. Nu se apreciază dinamismul, inteligenţa, creativitatea, entuziastmul, simţul responsabilităţii şi loialitatea. Primează nepotismul, pilele şi cunoştinţele;

  • lipsa factorilor motivatori la locurile de muncă. Indiferent de ce faci, eşti tratat la fel ca ceilalţi, dacă nu mai rău. Lipseşte sistemul motivaţional care să determine creşterea performanţelor profesionale;

  • supraīncărcarea instrucţiilor de serviciu. Majoritatea instrucţiilor sunt depăşite, cu multe referinţe la alte acte normative, nu sunt aerisite şi reactualizate după reorganizarea societăţilor;

  • siguranţa locului de muncă. An de an salariaţii tremură datorită instabilitatăţii locurilor de muncă generate de managementul defectuos al resurselor umane;

  • modul īn care companiile işi tratează angajaţii. Nu suntem respectaţi de angajator, nu ne este asigurat un climat socio-profesional corespunzător;

  • retribuţii necorespunzatoare. Salariile nu reflectă realitatea economică, puterea de cumpărare fiind foarte mică, insuficientă pentru nevoile esenţiale ale salariaţilor;

  • numărul mare de controale. Numărul mare de controale de tot felul duce la un stres accentuat adăugat problemelor de zi cu zi. Tot timpul măsurile luate īn urma controalelor sunt administrative şi nu vizează īmbunătăţirea activităţii ci doar sancţionarea salariaţilor. Este regretabilă persistenţa mentalităţii comuniste privind obligativitatea pentru salariaţii cu sarcini de control de a semnala nereguli īn activitate indiferent dacă acestea există sau nu. Acest lucru impune ideea că activitatea la calea ferată nu se poate desfăşura fără deficienţe instituindu-se un fel de plan de nereguli şi de sancţionare a salariaţilor.

 

Sistemul  motivaţional la locul de muncă s-ar putea realiza prin:

  •  creşterea nivelului general de educaţie şi de pregătire profesională;

  •  asigurarea unui nivel ridicat de sănătate a forţei de muncă;

  •  promovarea unui sistem eficient de motivare a salariaţilor;

  • asigurarea unei calităţi ridicate a infrastructurii, a resurselor umane şi a capitalului alocat transporturilor feroviare.

 

 Vicepreşedinte USRV Regionala Timişoara

Pătru Constantin

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu īntrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]