FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    Răspuns la notificarea de concedieri colective la CFR IRLU


20 mai 2011

Răspunsul FML la notificarea privind intenția de a face concedieri colective la CFR SA.

 

SOCIETATEA COMERCIALĂ

“CFR IRLU” SA

DOMNULUI  DIRECTOR ,  Ionuț Ciucur

          Avand in vedere intentia de a initia concedieri colective de personal, pe care ne-ati pus-o la dispozitie si in conformitate cu prevederile art.69, alin.1 din Legea 53/2003 – Codul Muncii prin actul nr. A/192/12.05.2011, va transmitem alaturat punctul de vedere al federatiei care nu este de acord cu inițierea de concedieri colective din rândurile salariaților pe care îi reprezintă și vă solicită să anulați atât notificarea nr. A/192/12.05.2011, cât și adresele legate de intenția de a face concedieri colective înaintate către Inspectoratul Teritorial de Muncă al Municipiului Bucureşti  și Agenţia Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti, din urmatoarele considerente:

            Nu au fost organizate cu sindicatele consultări cu privire la metodele și mijloacele de evitare a concedierilor colective sau de reducere a numărului de salariați care vor fi concediați și cu privire la măsurile propuse în vederea atenuării consecințelor concedierii, așa cum prevede art. 69 din Legea 53/2002 Codul Muncii. Notificarea privind intenția de concedieri colective trebuie făcută în perioada în care au loc consultări și nu înaintea acestora. Va atragem atentia ca, printre altele, realizarea unor înțelegeri constituie o obligație a angajatorului care intenționează să recurgă la concedieri colective.

            Din programul de concediere colectiva si din lecturarea lui, nu a reiesit cu date concrete ca societatea pe care o conduceti  are motive reale și serioase pentru a proceda in acest fel. Astfel nu a fost prezentată nici o analiză a efectelor pe care le-au avut concedierile colective efectuate în 2010 și suspendarea unor drepturi salariale asupra evolutiei economice a societății. În contextul în care se face o analiză a veniturilor CFR IRLU în comparație cu anul 2008 este incorect să nu se ia în calcul economiile pe care societatea le-a făcut pe seama concedierilor colective de anul trecut și a reducerilor de drepturi salariale, economii care de fapt acoperă deficitul dintre venituri și cheltuieli.

Așa cum disponibilizările făcute anul trecut nu au dus la rezolvarea problemelor societății, este evident că și cele ce intenționați să le faceți în cursul anului 2011 vor avea aceeași finalitate.  Societatea nu face altceva înafară de a pierde personal calificat, în formarea căruia s-a investit substanțial, diminuându-și, de fapt, continuu capacitatea de a oferi servicii pe piața transporturilor.

Federația Mecanicilor de Locomotivă din România consideră că înainte de a demara discuții pe subiecte de reorganizare, este necesară rezolvarea urgentă,  cu sprijinul SNTFM CFR Marfă și al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cel puțin a următorelor probleme:

 

  •  Gasirea de solutii pentru stingerea datoriilor acumulate de catre CFR Marfa, datorita nivelului mare al TUI, precum si a neincasarilor la timp a contravalorii prestatiilor efectuate pentru unele firme de stat (CET-uri) aflate in dificultate financiara.

 

  •  Regandirea taxei de utilizare a infrastructurii care nu ar trebui sa depaseasca valoarea de 6 - 8 lei/tren km.

 

  •  Prevederea in contractul cadrul de acces pe infrastructura feroviara a unor despagubiri si penalitati pe care CNCFR SA sa le plateasca in cazul nerespectarii conditiilor de circulatie prevazute in livretul de mers al trenurilor de marfa.

 

  •  Achizitionarea energiei electrice de pe piata libera ca si consumator eligibil prin efectuarea in regim de urgenta de catre CNCFR SA a demersurilor necesare in vederea modificarii avizelor de racordare, pentru toate substatiile de tractiune, concomitent cu lichidarea datoriei pe care o inregistreaza CNCFR SA la furnizorii de energie electrică.

 

  •  Scutirea de la plata accizelor pentru motorina utilizată pentru transporturile feroviare de marfă, taxe instituite de fapt pentru intretinerea infrastructurii rutiere.

 

  •  Lege cu privire la derularea transporturilor intermodale. Consideram necesar sistemul de ajutoare de stat pentru dezvoltarea transporturilor intermodale (subventii pentru transporturi intermodale, inclusiv pentru transportul RO-LA si Ferry-Boat, ajutoare pentru dezvoltarea de elemente de infrastructura, scutiri de taxe si impozite pentru achizitii de echipamente, mijloace de transport, etc.)

 

  •  Elaborarea si promovarea in regim de urgenta a unui pachet legislativ care sa reglementeze o tarifare echitabila a utilizarii infrastructurilor de transport terestru, care sa duca la diminuarea concurentei neloiale existente in prezent, prin aplicarea unui tarif de utilizare a infrastructurii pentru transportul rutier similar si comparabil cu cel aplicat pentru transportul pe calea ferata, fapt ce va asigura si va stimula transferul de pe sosea pe calea ferata a marfurilor care in mod rational, economic si ecologic trebuie transportate pe calea ferata cum ar fi: produsele de balastiera, marfurile periculoase, etc.

 

            Rezolvarea în regim de urgență a acestor probleme va duce la relansarea economică a SNTFM CFR Marfă, care va avea astfel posibilitatea să repare mai multe locomotive, și implicit la diminuarea numărului de salariați pe care doriți să îi disponibilizați din CFR IRLU.

             Constatăm că CFR IRLU nu are în prezent nici o soluție privind reconversia profesională și reintegrarea pe piața muncii a personalului excedentar. Măsurile propuse în notificarea A/192/12.05.2011 și anume: „înștiințarea agențiilor de ocupare a forței de muncă în vederea adoptării unor măsuri de combatere a șomajului” sau „informarea personalului disponibilizat referitor la cursurile care ar putea fi organizate în viitor de către societate”, sunt doar niște demersuri declarative fără o finalizare concretă. Este necesară elaborarea unui program concret de reconversie profesională a personalului ce va fi disponibilizat de la CFR IRLU, program care să aibă ca finalitate reintegrarea acestui personal pe piața muncii din România.

De asemenea, CFR IRLU nu a luat  măsuri concrete in  vederea   respectarii  dispozitiilor art.39 aliniat (1) litera d si j din Legea 53/2003 Codul muncii în sensul de a acorda de la bugetul de stat venituri de completare pentru salariatii disponibilizati si tratarea acestora nediscriminatoriu fata de salariatii care au fost disponibilizati din cadrul societatilor cu capital majoritar al statului din alte sectoare de activitate. Solicităm promovarea în regim de urgență a unei Hotărâri de Guvern care să reglementeze acordarea veniturilor de completare salariaților ce vor fi disponibilizați de la CFR IRLU.

Considerăm că doar disponibilizările de personal făcute fără a rezolva problemele majore enumerate mai sus nu constituie soluția iesirii CFR IRLU din dificultate, din contră problemele societății se vor agrava, situație pentru care veți purta întreaga responsabilitate.

Fata de cele expuse mai sus, va solicitam sa revocati notificarea A/192/12.05.2011 și să treceti de urgenta la gasirea celor mai oportune solutii, de natură a conserva forța de muncă a societății.

      

Presedinte FML,

IULICĂ MĂNTESCU

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]