FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    Dezinformarea MC


 

În loc să stea cu coada între picioare, Federaţia MC, care a renunţat la luptă şi a semnat un CCM prin care a îngheţat salariile feroviarilor, dezinformează şi acuză FML că a blocat negocierea la grup de unităţi.

 

CUM S-A SEMNAT CCM 2005/2006

 

Federaţia Mecanicilor de Locmotivă vine în întampinarea membrilor săi de sindicat şi a tuturor salariaţilor ceferişti, în general, cu informaţii privind semnarea contractului colectiv de muncă pentru anul 2005/2006, dorind să explice cu exactitate care au fost motivele care au condus la actuala stare de fapt, precum şi felul în care se rasfrânge această situa\tie asupra salariaţilor.

Federaţia Mecanicilor de Locomotivă (FML) nu a semnat Cotractul Colectiv de Muncă din următoarele motive:

 1.      nu a fost de acord cu înghetarea salariilor încă un an, mai precis pâna în martie 2006, deoarece acest lucru ar fi însemnat să condamnăm salariaţii la o muncă, necorespunzator plătita şi de cele mai multe ori în condiţii improprii.

2.      FML a facut 23 de zile de grevă pentru a fi aplicată şi la calea ferată Hotarârea de Guvern prin care de la 1 ianuarie 2005 salariul minim este 310 RON cu respectarea indicilor de ierarhizare, indici care au fost diminuati pe actuala grilă acceptată de toate federaţiile sindicale SEMNATARE (anexăm grila veche şi grila actuaă). Societăţile feroviare sunt singurele care nu au aplicat salariul minim pe economie, adica o majorare cu 10,7 de la 1 ianuarie 2005 şi au îngheţat salariile pe o perioadă de 2 ani de la 1 martie 2004 la 1 octombrie 2006 daca nu şi mai mult, cu ajutorul federatiilor care au acceptat sa semneze un contract colectiv de munca defavorabil pentru salariati.

3.      FML a fost de acord cu semnarea CCM la nivel de grup de unităţi, aceasta fiind singura solutie pentru a proteja unele drepturi din CCM 2004-2005, care de altfel s-au acordat fara probleme /si dup/a expirarea vechilor CCM-uri (prime de vacantă, prima de Paşti, delegaţii, etc), dar nu a fost de acord cu unele prevederi din capitolul ”dreptul sindical”. Nu se pot accepta numai demnităţi şi facilităţi pentru liderii sindicali, fara a se obţine în paralel, prin negociere, şi o majorare salarială pentru cei circa 70.000 ceferişti de la cele trei societăţi şi filialele lor (CFR SA, SNTFC, SNTFM, IRLU, SCRL, CFR SCAD BRASOV si CFR SCVLC).

 Este pentru primă dată după anul 1990 când ceferiştii sunt obligaţi să muncească fără majorări salariale pe o perioadă de 2 ani. S-a ajuns la această situaţie record în urma semnării CCM la nivel de unitate pentru singurul motiv de a se conserva demnităţile (telefon autoturism etc), semnare la care FML s-a opus vehement. Numărul de tichete de masă prevăzut în noile CCM-uri (60 de tichete pentru trimestrele 3 şi 4) este sub oferta ferma a administraţiilor din timpul grevei (75 de tichete pentru trimestrele 3 şi 4). Prevederea prin care s-a convenit că salariile vor fi renegociate în cursul trimestrului 1 al anului următor după aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli nu oferă nici un fel de garanţie că se va realiza o creştere a salariilor. Daca fondul de salarii va fi îngheţat şi în noile bugete, adio creştere salarială. Pentru a avea sorţi de izbândă, presiunea creată asupra administraţiilor prin absenţa CCM la unitate trebuia menţinută pe perioada elaborării noilor bugete de venituri şi cheltuieli până la aprobarea acestora.

Vă informăm că FML este singura care, dupa notificarea făcută tuturor federaţiilor de a preda autoturismele şi telefoanele a şi făcut acest lucru - la 1.09.2005.

De ce sunt condamnaţi 70.000 de salariaţi cu familiile lor să se mai chinuie încă un an?

Vă lăsăm pe dumneavoastră să răspundeţi!

            

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]