FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    FML acuzată de populism de către unii colegi


17 februarie 2009

    Intr-un buletin informativ al Uniunii Sindicatelor Libere M/C Bucureşti, recent transmis în subunităţi, se insinuează că FML ar face populism şi că prin solicitarea unei analize economico-financiare cu privire la aplicarea la societăţile feroviare a unui salariu minim de 700 de lei ar provoca disponibilizari de personal. În actul negocierii se pot solicita orice fel de analize economice şi tehnice, importantă este soluţia finală asupra căreia se convine şi care devine astfel legea părţilor.

    Dorim să le reîmprospătăm memoria colegilor noştri că nu FML a fost aceea care a acceptat diminuarea fondului de salarii al societăţilor feroviare cu 20% şi că federaţia din care fac ei parte (FNFMC) a semnat un pact de colaborare cu actualul prim ministru prin care actuala putere se angaja să susţină punctele de vedere ale FNFMC în cadrul proiectelor de infrastructură feroviară precum şi a programelor de restructurare şi privatizare (vezi articolul din cotidianul Curierul Naţional din 28 noiembrie 2008 - clic aici).

    De fapt, disponibilizările de personal de ordinul miilor ar putea fi rezultatul reducerii cu 20% a fondului de salarii la societăţile feroviare, reducere cu care FML nu a fost de acord în cadrul procesului de negociere. (Vezi procesul verbal de negocieri - clic aici)

    Prin urmare, este logic să concluzionăm că eventualele disponibilizări la calea ferată vor fi efectul viziunii FNFMC cu privire la evoluţia societăţilor de cale ferată, împărtăşite de actuala putere ca urmare a pactului semnat.

    FML este de acord cu decizia societăţilor de a rezilia contractele comerciale cu terţe firme, mai puţin filialele proprii, însă acest lucru nu uşurează relevant situaţia fianciară grea în care se află sistemul feroviar din România. Pentru rezolvarea acestei probleme, FML s-a adresat tuturor factorilor de putere în stat: Preşedintelui României, celor două camere ale Parlamentului, Guvernului României, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministerului Finanţelor cu propuneri concrete (vezi ştirile din 22 decembrie, 27 ianuarie, 4 şi 12 februarie) care aplicate conduc la redresarea financiară a căii ferate, la eliminarea discriminării evidente în raport cu sectorul auto, la funcţionarea pe principii moderne, fără ca pentru aceasta să fie câtuşi de puţin nevoie de disponibilizări de personal.

    Faptul asupra căruia trebuie să ne concentrăm este că efectele crizei, ale situaţiei grele financiare, nu mai pot fi suportate de salariaţi prin disponibilizări sau blocarea creşterilor salariale, aşa cum s-a procedat până acuma. Ponderea salariilor în totalul cheltuielilor fiind 30% trebuie umblat la cifra mare de 70%, la grosul cheltuielilor, pentru că aici sunt adevăratele resurse de reorganizare şi eficientizare a activităţii.

    În situaţia actuală dificilă în care se află sistemul feroviar românesc, FML consideră că sindicatele trebuie să lase orice fel de animozităţi la o parte, să facă front comun şi să-şi canalizeze eforturile în vederea blocării încercărilor de asanare economică a unităţilor feroviare prin sacrificarea salariaţilor, în condiţiile în care există alte soluţii pe care, de altfel, le-am identificat şi înaintat factorilor de decizie, soluţii care trebuie susţinute în comun, fiind în interesul membrilor de sindicat pe care îi reprezentăm.

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]