FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    FML īnainteaza noii conduceri a MT problemele unităţilor feroviare


27 ianuarie 2009

FML s-a adresat noii conduceri a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, aducānd īn discuţie principalele probleme cu care se confruntă sistemul feroviar din Romānia:

·        Rezolvarea salarizarii la societatile de transport feroviar. In prezent, in sistemul feroviar nu se respecta Hotararea de Guvern care stabileste salariul minim pe economie la valoarea de 600 de lei. Pentru a putea negocia si incheia contractele colective de munca la societatile feroviare, si a asigura pacea sociala la calea ferata, este nevoie sa se asigure, prin bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2009 ale societatilor feroviare, respectarea salariului minim  pe economie la valoarea de 600 de lei si a coeficientilor de ierarhizare negociati, fara a se face disponibilizari de personal in cursul anului.

·        Reducerea normei de lucru lunare de la 8 la 7 ore pentru functiile incadrate in conditii speciale de munca, conform Legii 19/2001, respectiv Legea 226/2006.

·        La elaborarea bugetului de stat de venituri şi cheltuieli pe anul 2009 să se asigure īn īntregime atāt fondurile necesare reabilitării infrastructurii feroviare, cāt şi fondurile necesare īntreţinerii curente a acesteia, astfel īncāt gestionarul infrastructurii să nu mai īnregistreze pierderi şi totodată să scadă presiunea pe TUI (tariful de utilizare a infrastructurii perceput operatorilor). Romānia īnregistrează cele mai ridicate tarife de utilizare a infrastructurii feroviare din Europa, acesta fiind un alt factor defavorizant pentru transportul pe calea ferată;

·        Compensarea diferenţei reale dintre costurile de operare şi tarifele sociale impuse la transportul de călători;

·        Găsirea de urgenţă a unei soluţii de ştergere a datoriilor gestionarului infrastructurii feroviare (Compania Naţională CFR SA) astfel īncāt compania să devină eligibilă pentru atragerea de fonduri europene pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Īn caz contrar, Romānia va pierde miliarde de euro alocate la ora actuală īn acest scop.

·        Eliminarea din acciza la motorina achiziţionată de operatorii feroviari a componentei destinate īntreţinerii şi reparării infrastructurii rutiere:

Este necesara modificarea Codului Fiscal īn sensul eliminării din acciza la motorina achiziţionată de operatorii feroviari a componentei destinate īntreţinerii şi reparării infrastructurii rutiere, punāndu-se astfel capăt subvenţionării mascate a sectorului rutier de către operatorii de transport feroviar.

Astfel s-ar pune capat discriminarii inadmisibile a transportul feroviar īn raport cu transportul auto. Menţionăm că poziţia dezavantajoasă a operatorilor de transport feroviar este accentuată şi de subfinanţarea infrastructurii feroviare, de lipsa investiţiilor majore in aceasta īn timp ce reţeaua rutieră beneficiază de sprijin substanţial din partea statului.

·        Achiziţionarea energiei electrice de către operatorii feroviari direct de la furnizori:

Prin abilitarea operatorilor feroviari de a achiziţiona energia electrică direct de la furnizori s-ar oferi un sprijin in funcţionarea acestora pe piaţa de transport liberă, eliminandu-se astfel costurile impuse de intermediari. Eventualele litigii pe care intermediarii le au cu furnizorii de energie electrică produc efecte nedorite şi asupra  operatorilor feroviari.

·        Transferul terenurilor din depouri de la CNCFR către CFR Călători şi CFR Marfă:

Īn acest fel CFR Marfă şi CFR Călători ar avea posibilitatea să facă investiţii īn infrastructura depourilor pentru īmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi pentru eficientizarea activităţii.

·        Demararea discutiilor privind Statutul personalului feroviar:

Dorim elaborarea unui statut al personalului feroviar modern, adaptat tendintelor europene in domeniu si nu varianta de statut care s-a aflat in circuitul aprobarilor anul trecut, document care era de fapt o re-editare a decretului 360/1976.

·        Modificarea legislaţiei īn domeniul transporturilor īn vederea implementării legislaţiei comunitare:

Īn principal dorim să ne referim la reglementările privind formarea profesională a personalului feroviar şi verificarea periodică a acestuia (ordinele MT 2261/2005, 2262/2005). Proiectul de act normativ care se referă la aceste probleme elaborat de CENAFER, pe de-o parte nu respectă prevederile legislaţiei comunitare Directiva 2007/59/CE iar pe de altă parte īncearcă să instituie monopolul acestei instituţii īn formarea profesională din domeniul feroviar. Mai mult, CENAFER incearcă să se transforme īn autoritate, substituindu-se AFER-ului prin controlul pe care doreşte să īl exercite īn activităţile de verificare profesională a personalului feroviar.

Pe problemele expuse mai sus au avut loc două īntālniri cu secretarul de stat Constantin Axinia, una la care au participat toate federaţiile feroviare şi a doua la care au participat federaţiile din transportul feroviar membre al Cartelului Alfa īn prezenţa vicepreşedintelui Alfa Liviu Apostoiu care răspunde īn cadrul confederaţiei de sectorul transporturi. Secretarul de stat Constantin Axinia şi-a exprimat dorinţa de a rezolva problemele expuse. Īn perioada următoare urmează a se organiza o īntālnire cu ministrul Radu Berceanu pe aceeaşi tematică.

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu īntrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]