FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    Răspuns la notificarea de concedieri colective la CFR SA


13 mai 2011

Răspunsul FML la notificarea privind intenția de a face concedieri colective la CFR SA.

 

  

COMPANIA NAȚIONALĂ CFR SA

DOMNULUI  DIRECTOR  GENERAL,  Ion Stoichescu

  

         Avand in vedere intentia de a initia concedieri colective de personal, pe care ne-ati pus-o la dispozitie si in conformitate cu prevederile art.69, alin.1 din Legea 53/2003 – Codul Muncii prin actul nr. 1/2576/03.05.2011, va transmitem alaturat punctul de vedere al federatiei care nu este de acord cu inițierea de concedieri colective din rândurile salariaților pe care îi reprezintă și vă solicită să anulați atât notificarea nr. 1/2576/03.05.2011, cât și adresele legate de intenția de a face concedieri colective înaintate către Inspectoratul Teritorial de Muncă al Municipiului Bucureşti  și Agenţia Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti, din urmatoarele considerente:

        Din programul de concediere colectiva si din lecturarea lui, nu a reiesit cu date concrete, ca societatea pe care o conduceti  are motive reale și serioase pentru a proceda in acest fel. Astfel nu a fost prezentată nici o analiză a efectelor pe care le-au avut concedierile colective efectuate în 2010 și suspendarea unor drepturi salariale începând cu anul 2009 asupra evolutiei economice a societății. De asemenea, nu a fost făcută o analiză a cauzelor reale care au dus la acumularea sumelor uriașe la care se ridică pierderile societății și nici a ponderii pe care o reprezintă economia ce s-ar realiza prin concedierea celor 1500 de salariați în cifra de deficit a companiei, pondere, de altfel, infimă.

Dacă s-ar fi făcut o asemenea analiză ar fi reieșit fără nici un fel de îndoială că problemele majore ale societății nu constau în așa-zisul surplus de personal ci în politica profund distructivă și discriminatorie dusă de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în domeniul transporturilor feroviare.

Așa cum disponibilizările făcute anul trecut nu au dus la rezolvarea problemelor societății, este evident că și cele ce intenționați să le faceți în cursul anului 2011 vor avea aceeași finalitate.  Societatea nu face altceva înafară de a pierde personal calificat, în formarea căruia s-a investit substanțial, diminuându-și, de fapt, continuu capacitatea de a oferi servicii pe piața transporturilor.

Federația Mecanicilor de Locomotivă din România consideră că înainte de a demara discuții pe subiecte de reorganizare, este necesară rezolvarea urgentă, și cu sprijinul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cel puțin a următorelor probleme:

  •  Asigurarea stabilitatii si continuitatii conducerii societatilor feroviare, prin incheierea unor contracte de mandat pe o perioada de 5 ani, in care sa fie specificate criterii clare de performanta, precum si prevederi anticoncurenta.

  •  Promovarea in regim de urgenta a unei strategii pe termen mediu si lung cu privire la sectorul feroviar.

  •  Regandirea politicii bugetare a societatii, prin elaborarea de bugete multianuale avand in vedere durata mare de derulare a investitiilor in acest sector.

  •  Stingerea datoriilor societății prin trecerea lor la datoria publica asa cum fac statele din vestul Europei, evitandu-se astfel acumularea de dobanzi si penalitati, care oricum nu vor putea fi platite niciodata.

  •  Asigurarea de la bugetul de stat, prin prevedere expresa in legea bugetului, a fondurilor necesare intretinerii si modernizarii infrastructurii feroviare in valoare anuala de 1,7–2,2 miliarde lei, respectiv 0,35–0,45% din PIB.

  •  Sistarea trecerii liniilor in categoria asa zisa neinteroperabila si renuntarea la conceptul de neinteroperabilitate, avand in vedere ca interoperabilitatea reprezinta o modalitate de interconectare a retelelor feroviare europene si nicidecum o forma de clasificare a liniilor feroviare dupa gradul de utilizare.

  •  Rezolvarea problemei datoriei companiei catre furnizorii de energie electrica prin iesirea din situatia actuala de consumator captiv, in scopul achizitionarii de energie electrica de pe piata libera, la tarife avantajoase. Achizitionarea energiei electrice de pe piata libera ca si consumator eligibil prin efectuarea in regim de urgenta a demersurilor necesare in vederea modificarii avizelor de racordare, pentru toate substatiile de tractiune.

  •  Scutirea de la plata accizelor pentru motorina utilizată pentru locomotivele si utilajele folosite la revizia si intretinerea infrastructurii feroviare, taxe instituite de fapt pentru intretinerea infrastructurii rutiere.

  •  Intervenția energică a guvernului pentru desființarea monopolurilor constituite de furnizorii unici feroviari în aprovizionarea unităților din calea ferată.

  •  Elaborarea si promovarea in regim de urgenta a unui pachet legislativ care sa reglementeze o tarifare echitabila a utilizarii infrastructurilor de transport terestru, care sa duca la diminuarea concurentei neloiale existente in prezent, prin aplicarea unui tarif de utilizare a infrastructurii pentru transportul rutier similar si comparabil cu cel aplicat pentru transportul pe calea ferata, fapt ce va asigura si va stimula transferul de pe sosea pe calea ferata a marfurilor care in mod rational, economic si ecologic trebuie transportate pe calea ferata cum ar fi: produsele de balastiera, marfurile periculoase, etc.

  •  Elaborarea unui plan de mers cadențat al  trenurilor de călători, care să asigure legături mai bune și mai frecvente între localitățile deservite de transportul feroviar de călători, pentru a atrage călătorii din zona auto spre calea ferată.

 

        Rezolvarea în regim de urgență a acestor probleme va duce la relansarea economică a societății și implicit la diminuarea numărului de salariați pe care doriți să îi disponibilizați.

        Constatăm că CN CFR SA nu are în prezent nici o soluție privind reconversia profesională și reintegrarea pe piața muncii a personalului excedentar. Măsurile propuse în notificarea 1/2576/03.05.2011 și anume: „înștiințarea agențiilor de ocupare a forței de muncă în vederea adoptării unor măsuri de combatere a șomajului” sunt doar niște demersuri declarative fără o finalizare concretă. Este necesară elaborarea unui program concret de reconversie profesională a personalului ce va fi disponibilizat de la CN CFR SA, program care să aibă ca finalitate reintegrarea acestui personal pe piața muncii din România.

De asemenea, CN CFR SA nu a luat  măsuri concrete in  vederea respectarii  dispozitiilor art.39 aliniat (1) litera d si j din Legea 53/2003 Codul muncii, în sensul de a acorda de la bugetul de stat venituri de completare (în cuantum de 29.000 lei net/salariat) pentru salariatii disponibilizati si tratarea acestora nediscriminatoriu fata de salariatii care au fost disponibilizati din cadrul societatilor cu capital majoritar al statului din alte sectoare de activitate. Solicităm promovarea în regim de urgență a unei Hotărâri de Guvern care să reglementeze acordarea veniturilor de completare salariaților ce vor fi disponibilizați de la CN CFR SA.

Considerăm că doar disponibilizările de personal făcute fără a rezolva problemele majore enumerate mai sus nu constituie soluția iesirii CN CFR SA din dificultate, din contră problemele societății se vor agrava, situație în care veți purta întreaga responsabilitate pentru dezastrul spre care se îndreaptă CN CFR SA.

Fata de cele expuse mai sus, va solicitam sa revocati notificarea 1/2576/03.05.2011 și să treceti de urgenta la gasirea celor mai oportune solutii, de natură a conserva forța de muncă a societății.

    

Presedinte FML,

IULICA MANTESCU

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]