FEDERAŢIA MECANICILOR DE LOCOMOTIVĂ

           Afiliată la Cartel ALFA, ALE şi CSNTR

   

                                            Lista Rusinii      

   

  Spune NU desființării SMURD! - clic aici!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Acasă Site Nou Legături International LEX Locomotive

    SCRL


CATRE

SOCIETATEA COMERCIALA DE REPARATII LOCOMOTIVE

„CFR –SCRL – SA"

DOMNULUI DIRECTOR ING. DOREL COCONASU

In conformitate cu prevederile art.12 – 14 din Legea nr. 168/1999, privind solutionarea conflictelor de munca, va instiintam ca urmare a nerealizarii acordului privind incheierea CCM pe anul 2005/2006, ca in cadrul societatii pe care o conduceti, exista premisele declansarii unui conflict de munca privind interesele cu caracter economic si social ale membrilor de sindicat din organizatiile sindicale afiliate la FML din Romania.

Revendicarile formulate de reprezentantii federatiei noastre, in perioada negocierilor CCM de cel mult 60 zile stabilita de Legea nr. 130/1996 republicata, respectiv 25 ianuarie 2005 – 25 martie 2005, perioada in care nu s-a realizat acordul intre parti, sunt urmatoarele:

I. Starea necorespunzatoare a conditiilor de munca pentru salariatii din cadrul CFR SCRL SA

Motivare

Starea total necorespunzatoare a conditiilor de lucru din atelierele reparatoare.

Imposibilitatea normalizarii conditiilor de munca in anul 2005, datorita diminuarii cu aproximativ 50% a fondurilor destinate imbunatatirii conditiilor de munca.

Propuneri de solutionare

Sustinerea cu resurse financiare a planurilor de RK si investitii pentru conditii de munca din atelierele depourilor .

II. Cresterea salariilor cu procente, care sa tina cont cel putin, de indicele preturilor de consum si rata inflatiei prognozata pentru anul 2005-2006.

Motivare

Salariile stabilite prin negocierea obligatorie a CCM , semnat si inregistrat la DDFSS a Municipiului Bucuresti in 17 martie 2004, sub nr. 1856, trebuie renegociate tinand cont de :

* rata inflatiei prognozata pentru perioada de aplicare a CCM (aprilie 2005 - aprilie 2006);

* indicele de crestere a preturilor de consum comunicat de comisia de statistica pentru perioada de aplicabilitate a CCM;

* veniturile si sursele financiare prevazute in BVC pentru anul 2005, mai mari decat cele realizate in anul 2004;

* cresterea reala a salariilor in anul 2005, ca o conditie de preaderare convenita cu Uniunea Europeana, asumata de Guvernul Romaniei;

* ca efect al cresterii productivitatii activitatii specifice,

* ca efect al bilantului financiar echilibrat realizat in anul 2004;

* nivelul salariului mediu net realizat in anul 2004 de personalul de executie, sub nivelul salariilor din economie;

* restructurarea, reorganizarea si reforma sistemului feroviar, sub diverse strategii, care au condus in final la reducerea numarului de personal

Propuneri de solutionare

Aplicarea la „CFR SCRL SA" a salariului minim, negociat prin contractul colectiv de munca in vigoare pentru ramura transporturi de 150 EURO, cu pastrarea actualilor coeficienti de ierarhizare a claselor de salarizare din actualul CCM.

Aplicarea la „CFR SCRL SA" a salariului minim, negociat prin contractul colectiv de munca in vigoare la nivelul grupului de unitati feroviare de 100 EURO, cu pastrarea actualilor coeficienti de ierarhizare a claselor se salarizare a actualului CCM.

Aplicarea la „CFR SCRL SA" a salariului minim, negociat prin contractul colectiv de munca unic la nivel national in vigoare, de 3.300.000 lei, cu pastrarea actualilor coeficienti de ierarhizare a claselor de salarizare a actualului CCM .

Aplicarea la „CFR SCRL SA" a salariului minim brut pe tara stabilit prin HGR nr. 2346/2004, aplicabil de la 01.01.2005 de 3.100.000 lei, cu pastrarea actualilor coeficienti de ierarhizare a claselor de salarizare a actualului CCM.

III. Compensarea cresterii preturilor de consum general si a serviciilor prin acordarea tichetelor de masa conform legii nr. 142/1998.

Motivare

* Angajamentul administratiei ca „incepand cu data de 01.10.2004, personalul „CFR SCRL SA" beneficiaza de cel putin 5 tichete de masa/salariat/luna in conformitate cu prevederile legale", stipulat prin CCM pentru anul 2004 – 2005, ca urmare a solutionarii unui conflict de interese declansat in anul 2004. In conditiile cresterii continue a preturilor la energie, combustibil, servicii, produse alimentare si industriale societatile feroviare nu au rezolvat problemele veniturilor salariale strict necesare pentru membrii nostri de sindicat.

* Posibilitatea acordarii unor drepturi salariatilor feroviari pentru ameliorarea nivelului lor de trai, prin mijloace care nu creeaza angajatorului obligatii financiare suplimentare.

Propuneri de solutionare

*Acordarea salariatilor a cate un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata conform Legii 142/1998 prin care se asigura compensarea partiala a cresterii preturilor.

Convinsi ca veti raspunde in termenul fixat de Legea nr. 168/1999, privind solutionarea conflictelor de munca, cu precizarea punctelor de vedere pentru fiecare revendicare formulata, va asiguram de respectul nostru constant. Atentionam ca nesolutionarea urgenta a acestor revendicari ale membrilor nostri de sindicat constituie, potrivit Legii 168/1998, motive obiective si legale pentru declansarea conflictului de munca.

Bucuresti, 18 aprilie 2005

Presedinte FML

Voicu Lucian SALA

 

Trimite mesaje la webmaster@fml.ro cu întrebări sau comentarii despre această pagină web.
Ultima modificare: 28-05-2012 02:15

Federatia Mecanicilor de Locomotivă [http://www.fml.ro]