SCRISOARE DESCHISĂ
PREȘEDINȚIA ROMANIEI
Excelenței Sale
Domnului Președinte al României, Klaus Werner Iohannis
Stimate domnule președinte,
Federația Mecanicilor de Locomotivă din România, reprezentată legal prin președinte Iulică Măntescu, vă transmitem profunda îngrijorare în legătură cu situația operatorului național feroviar de marfă – SNTFM „CFR Marfa” SA.
Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă SA s-a înființat la 01.10.1998, în temeiul HG 582/1998, ca societate comercială pe acțiuni, cu ocazia deciziei nefericite a Guvernului Stolojan de a desființa Societatea Națională a Cailor Ferate Romane – SNCFR si de a separara instituțional activitățile de operare de marfă și de călatori de infrastructura feroviară.
Deși reglementările europene recomandau doar separarea contabilă a activităților de operare și întreținere a infrastructurii feroviare, separarea instituțională, respectiv spargerea SNCFR a fost dictată, de fapt, de apariția anumitor grupuri de interese în domeniul feroviar. De mai bine de 20 de ani, aceste grupuri de interese dictează politica ministerului Transporturilor în materie de cale ferată și numesc directorii societatilor de stat desprinse din fostul SNCFR. La rândul lor, directorii astfel numiți lucrează în strânsă legatură cu grupurile de interese care i-au susținut, subminând activitatea societăților de stat (CFR Marfă, CFR Călători) spre avantajul unor societăți private, mergându-se până la scheme de căpușare a societăților de stat. Acest tip de (dez)organizare a dus la distrugerea întregului sistem feroviar, de altfel singurul model de acest tip din UE, majoritatea statelor optând în continuare pe o organizare de tip Holding, vezi Germania, Austria, Spania, Franța, Polonia, etc., organizare care asigură o cale ferată performantă, sigură și civilizată.
Citește mai mult:Scrisoare deschisa catre Președintele României
SCRISOARE DESCHISĂ
GUVERNUL ROMANIEI
Excelenței Sale
Doamnei Prim Ministru Viorica Dăncilă
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
Domnului Ministru Eugen Orlando Teodorovici
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Domnului Ministru Razvan Alexandru Cuc
Federația Mecanicilor de Locomotivă din România, reprezentată legal prin președinte Iulică Măntescu vă transmitem profunda îngrijorare în legătură cu situația operatorului național feroviar de marfă – SNTFM „CFR Marfa” SA.
Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă – CFR Marfă SA s-a înființat la 01.10.1998, în temeiul HG 582/1998, ca societate comercială pe acțiuni, cu ocazia deciziei nefericite a Guvernului Stolojan de a desființa Societatea Națională a Cailor Ferate Romane – SNCFR si de a separara instituțional activitățile de operare de marfă și de călatori de infrastructura feroviară.
Deși reglementările europene recomandau doar separarea contabilă a activităților de operare și întreținere a infrastructurii feroviare, separarea instituțională, respectiv spargerea SNCFR a fost dictată, de fapt, de apariția anumitor grupuri de interese în domeniul feroviar. De mai bine de 20 de ani, aceste grupuri de interese dictează politica ministerului Transporturilor în materie de cale ferată și numesc directorii societatilor de stat desprinse din fostul SNCFR. La rândul lor, directorii astfel numiți lucrează în strânsă legatură cu grupurile de interese care i-au susținut, subminând activitatea societăților de stat (CFR Marfă, CFR Călători) spre avantajul unor societăți private, mergându-se până la scheme de căpușare a societăților de stat. Acest tip de (dez)organizare a dus la distrugerea întregului sistem feroviar, de altfel singurul model de acest tip din UE, majoritatea statelor optând în continuare pe o organizare de tip Holding, vezi Germania, Austria, Spania, Franța, Polonia, etc., organizare care asigură o cale ferată performantă, sigură și civilizată.
Zilele trecute au fost definitivate contractele colective de muncă, pe anii 2019-2020, la Compania Națională CFR SA și la SNTFC CFR Călători SA.
Astăzi a fost înheiat și semnat un nou contract colectiv de muncă și la SNTFM CFR Marfă SA, pe aceeași perioadă. Noul acord colectiv prevede majorarea salariilor brute de bază cu un procent de 15%, începând cu data de 1 septembrie 2019.
Valoarea tichetelor de masă, de care vor beneficia salariații societății, conform prevederilor legale, a fost majorată la 15 lei.
Secretariatul General al Camerei Deputaților a trims astăzi Statutul Personalului Feroviar (PL-x 37/2017) la Președintele României pentru promulgare.
O delegație a sindicatelor feroviare, reunite în Convenția Sindicală Națională a Transportatorilor din România (CSNTR), s-a întâlnit astăzi cu vicepreședintele Camerei Deputaților, Florin Iordache. La debutul întâlnirii, președintele CSNTR și președintele USL Metrou, Ion Rădoi, i-a mulțumit domnului Florin Iordache pentru că, în sfârșit, lucrătorii de la calea ferată și metrou au o lege proprie și a subliniat faptul că vicepreședintele Camerei Deputaților a avut un rol esențial în adoptarea Statutului Personalului Feroviar. Această lege este așteptată de feroviari de 6 ani, mai exact, discuțiile pe textul proiectului de act normativ au demarat la Ministerul Transporturilor în luna mai a anului 2013, la inițiativa sindicatelor feroviare.